martes, 17 de marzo de 2020

Guía de trabajo: Martes 17 de marzo

Buenos días chicos:

Vamos a por el segundo día de la semana con la ilusión de hacer cada día mejor nuestro trabajo. No os olvidéis de ofrecer el trabajo realizado y las dificultades que tengáis por la gente que esta enferma estos días. Podéis con todo esto y más.

¡Mucho ánimo y a por ello!

Lengua
Ciencias y letras: Vocabulario páginas 89 y 90.
Hacer el diario.
Matemáticas
Ver el vídeo “Tema 10: ángulos” en el blog.
Hacer los ejercicios 6 y 8 de la página 185.
English
Hi champion! Let’s focus on Cambridge vocabulary.
Did you remember to take the list with you?....No worries! I’ll
attach it to this document.
1.Copy the last column from The home: brush-telephone.
(In your notebook)
2.Look up the meaning of the words and draw a picture of
each one.
That’s all!
Natural Science

Social Science
I'm sure you miss our videos and stories about history! Don´t
worry! 

First, I copy on the document attached the link to a video we
have already watched about the Carthaginians and the
Phoenicians with the corresponding mind map for you to copy
in the notebook.

I also send you a link to a new video to enjoy…. but...there is
something else I want you to do of course! 

Why don´t you copy in your notebook the mind maps from
the new video about the Roman Empire too, please?. In
case you can´t watch it, you can always copy them and as
soon as we are back I will explain it to you! So your task for
today is:

1.Watch the videos... if you can.
2.Copy the mind maps ( from the document attached)in
the notebook.

Remember: nice and clear! You are an artist and a
great historian!

Reto diario de Matemáticas
La mitad de dos más dos es igual a tres. Sí, habéis leído bien ¡Igual a tres!¿Cómo puede ser esto?


Solución del reto diario de Matemáticas de ayer
Tres: un perro,un gato y un loro


No hay comentarios:

Publicar un comentario