Buenos días chicos:
Vamos a por el segundo día de la semana con la ilusión de hacer cada día mejor nuestro trabajo. No os olvidéis de ofrecer el trabajo realizado y las dificultades que tengáis por la gente que esta enferma estos días. Podéis con todo esto y más.
¡Mucho ánimo y a por ello!
Lengua
|
Ciencias y letras: Vocabulario páginas 89 y 90.
Hacer el diario.
|
Matemáticas
|
Ver el vídeo “Tema 10: ángulos” en el blog.
Hacer los ejercicios 6 y 8 de la página 185.
|
English
|
Hi champion! Let’s focus on Cambridge vocabulary.
Did you remember to take the list with you?....No worries! I’ll
attach it to this document.
1.Copy the last column from The home: brush-telephone.
(In your notebook)
2.Look up the meaning of the words and draw a picture of
each one.
That’s all!
|
Natural Science
|
|
Social Science
|
I'm sure you miss our videos and stories about history! Don´t
worry!
First, I copy on the document attached the link to a video we
have already watched about the Carthaginians and the
Phoenicians with the corresponding mind map for you to copy
in the notebook.
I also send you a link to a new video to enjoy…. but...there is
something else I want you to do of course!
Why don´t you copy in your notebook the mind maps from
the new video about the Roman Empire too, please?. In
case you can´t watch it, you can always copy them and as
soon as we are back I will explain it to you! So your task for
today is:
1.Watch the videos... if you can.
2.Copy the mind maps ( from the document attached)in
the notebook.
Remember: nice and clear! You are an artist and a
great historian!
|
Reto diario de Matemáticas
La mitad de dos más dos es igual a tres. Sí, habéis leído bien ¡Igual a tres!¿Cómo puede ser esto?
Solución del reto diario de Matemáticas de ayer
Tres: un perro,un gato y un loro
No hay comentarios:
Publicar un comentario